Látogass el Facebook oldalunkra is!Nézd meg Linkedin oldalunkat is!Nézd meg YouTube csatornánkat!

MUNKÁINK I Útépítés

Szerteágazó és komplex infrastrukturális projektek hálózata szőtte be az elmúlt éveinket. Az utak, körforgalmak, csomópontok létrehozása során mindig kiemelt figyelmet fordítunk az ökológiai fenntarthatóságra és a közlekedésbiztonságra. Egy-egy úthálózat fejlesztése, régiók gazdasági fejlődésének hajtómotorja. A Duna Groupnál megvan az az iparági szakértelem, referencia, eszköz és humán erőforrás, amely elengedhetetlen egy nagyvolumenű útfejlesztés során.

 

M4-es autóút (Magyarország)

Bóly — Ivándárda / Magyarország / 2021 - 2024

M6 autópálya / Bóly – Ivándárda közötti kivitelezése

Az M6 autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának kivitelezése nagy lépésnek számított a magyar közlekedésfejlesztés terén. A 36 hónapos időtartam során 22 kilométernyi autópálya épült, amelynek központi elemei különböző külön szintű csomópontok és pihenőhelyek. Számos híd és műtárgy került kivitelezésre, beleértve vasútvonalat keresztező hidat is. A tervezett útjavítások és útkorrekciók új szintet hoztak a közlekedésbiztonságban. A projekt további elemei között szerepelnek mérnökségi telepek, irodák, raktárak és parkolók kialakítása. A közművek kivitelezése is fontos része volt a projektnek, beleértve a hírközlést, villamosenergia-ellátást és vízellátást. Ez a projekt jelentőségét tekintve nem csupán egy autópálya építése, hanem a régió fejlődésének egy fontos pillére is egyben!

Galéria

Debrecen / Magyarország / 2021 - 2022

M35 autópálya / M35 – 354. számú főút csomópontjának átépítése

Az M35 autópálya és a 354. számú főút csomópontjának átépítése új lendületet hozott a közlekedésbe. A projekt az M35-ös főút Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet felé történő meghosszabbítását és az ún. Déli határoló úthoz való csatlakoztatását foglalta magában. A projekthez 14 hónap állt rendelkezésre, mely alatt a főút korszerű lóhere alakú csomóponttá alakul át. A munkálatok magukban foglaltak többek között a töltések építését, aszfaltozást, vezetőkorlátok és fák telepítését.

Galéria

Pápa – Győr / Magyarország / 2020 - 2023

M83-as főút / 2x2 sávos főút Pápa – Győr közötti kivitelezése

Az M83-as főút fejlesztése Pápa és Győr között két különálló szakaszon történt, mindkettő fontos része a közlekedési infrastruktúra modernizálásának. Az első szakasz a Pápa-Tét dél csomópont közötti területet foglalta magában, míg a második szakasz a Tét dél csomóponttól Győrig tartott. Az első szakasz teljes hossza mintegy 18,4 kilométer, és magában foglalta a fizikai elválasztású 2x2 sávos főutat és a Repülőtéri bekötőutat. A második szakasz hasonló jellegű fejlesztéseket tartalmazott, és körülbelül ugyanakkora hosszúságú volt. A projektek során számos műtárgyat és csomópontot építettünk, annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyük a közlekedést ezen az útvonalon.

Galéria

Wrocław / Lengyelország / 2018 - 2024

Alei Wielkiej Wyspy városi elkerülőút építése

Ez az egyik legnagyobb és a lakosok által leginkább várt útépítési beruházás Alsó-Szilézia fővárosában, amely összeköti az Armii Krajowej fasort a Mickiewicza utcával, de egyben a második világháború utáni Wrocław egyik legnagyobb és legdrágább közlekedési beruházása is. Az újonnan épült útvonal mentén összesen öt mérnöki létesítmény jött létre, amelyek összhossza körülbelül az egész útvonal hosszának 1/3-át teszi ki – többek között Wrocław egyik legnagyobb hídja, az Olimpiai Híd és a Farkas-sarok hídja. Az Alei Wielkiej Wyspy (Nagy-Sziget út) létesítmény 3,4 km új utat, 12,5 km járdát és 9,5 km kerékpárutat foglal magában.

Galéria

Miskolc — Tornyosnémeti / Magyarország / 2017 - 2021

M30 autópálya / Miskolc – Tornyosnémeti közötti kivitelezése

Az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti építési projektje jelentős mérföldkő volt a hazai közlekedésfejlesztés terén. A 44 hónapos projekt során 22,2 km hosszú, 2x2 sávos autópályát építettünk, 130 km/h tervezett sebességgel. Két külön szintű csomópont, öt országos és hat önkormányzati útkereszteződés, valamint 20 hídműtárgy építése is szerepelt a tervekben. A projekt további elemei között voltak az útátjárók, kerékpárutak, zajárnyékoló falak, pihenőhelyek, mosdók építése, valamint környezetvédelmi és vízépítési feladatok. A tervek elkészítése, az engedélyek beszerzése és a kivitelezés szoros együttműködést igényelt a különböző szakaszokban. A projekt a modern közlekedési infrastruktúra fejlesztésének részeként kulcsfontosságú volt a régió számára.

Galéria

Körmend – Rábafüzes / Magyarország / 2017 - 2021

M8 autóút / Körmend – Rábafüzes országhatár közötti szakasz 2x1 sávos építési munkái

Az M8 autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszának építése komoly fejlesztés a közlekedésben. A projekt 41 hónapos időtartamot ölelt fel, és egy 9464,7 méteres szakasz épült meg. Két különszintű csomópontot alakítottunk ki, és 11 műtárgyat építettünk, beleértve egy 28 méteres aluljárót. Része volt a projektnek számos pihenőhely kialakítása is, többek között a rábafüzesi komplex pihenőhely. A kivitelezési munka további elemei között szerepeltek útkorrekciók és új közutak építése, például a Berki út osztályozós csomópont körforgalommá való átalakítása, valamint közművek kivitelezése. A projekt célja nem csupán az útépítés volt, hanem a régió fejlesztése és a közlekedésbiztonság növelése.

Galéria

Makó / Magyarország / 2013 - 2015

M43 gyorsforgalmi út / Makó és a román országhatár közötti szakasz kivitelezése

Ez a projekt mérföldkő volt a Duna Group életében: akkor még Duna Aszfalt Kft.-ként kapta a megbízást, a Széchenyi Program keretein belül valósult meg. Minden mélyépítő cég karrierjének csúcsa, ha autópályát építhet, ezért ezzel a projekttel lehetőségünk volt egy kizárólag magyar tulajdonú vállalatként felvenni a versenyt a nemzetközi mezőnnyel, és tovább bővíthettük a 17 éve folyamatosan növekvő portfóliónkat.

Az M43 gyorsforgalmi út Makó és a román határ közötti szakaszát 2015 nyarán adták át. A projekt egy 23,1 km hosszú útszakasz megépítését jelentette. A beruházás során kivitelezésre került egy 2x2 sávos autópálya több fontos műtárggyal és közművel. A projektben a sokrétű technikai újítások mellett kiemelkedő fontosságúak voltak a különböző csomópontok és pihenők kialakítása, valamint a vasúti pályák keresztezése is.

Galéria

Sosnowiec / Lengyelország / 2019 - 2021

DK-94-es főút bővítése és átépítése Sosnowiecben – I. szakasz: A DK-94-es út és a Długosza utca kereszteződésének bővítése

Ez a kivitelezési projekt egy kétszintes kereszteződés megépítésén alapult Sosnowiec városában a Długosza utcában, amely a DK 94-es út felett halad át. Az átépítési projekt nem csak a kereszteződéseket foglalta magában, hanem jelentős útszakaszokat is. Létrejött 1,3 km új DK 94-es út. Felújításra került továbbá a Długosza utca egy 300 méteres szakasza is. Az átépítés során zajvédő falak is épültek az út mindkét oldalán, mind Katowice, mind Kraków felé, ami jelentősen csökkentette a zajszintet az érintett területen.

Galéria

Livada – Halmeu, Satu Mare – Baia Mare / Románia / 2011 - 2015

DN1C és DN1C/19 út / Livada – Halmeu, illetve Satu Mare – Baia Mare közötti országutak rehabilitációja, tervezéssel és kivitelezéssel

Románia egyik kiemelet fontosságú infrastrukturális fejlesztése volt a Livada-Halmeu és Satu Mare - Baia Mare közötti országutak rehabilitációs projektje. Összesen 76 km hosszúságú útszakasz újult meg, az útépítési munka során az úttest kibővült 7 m szélességre és 8-9 m széles platformra. Ezáltal a forgalmi kapacitás növekedése hozzájárult a városi terület forgalmának csökkentéséhez és a közlekedők kényelmének növeléséhez. A projekt fő célja a közlekedésbiztonság javítása és a közúti infrastruktúra hatékonyságának növelése volt. A munka megvalósítása során kiemelt figyelem fordult az esővízgyűjtő és -evakuáló rendszer helyreállítására is.

Galéria

M4 Autóút

Abony – Törökszentmiklós / Magyarország / 2019 - 2021

M4 gyorsforgalmi út / Abony (Kelet)-Törökszentmiklós (Nyugat)közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) kivitelezése, új Tisza-híd megépítése

Az M4-es autópálya Szolnok északi elkerülőjének megvalósítása, különösen az új Tisza-híd építése fontos lépés volt a régió fejlesztése szempontjából. A projekt során egy 8,54 km-es szakaszon épül meg a 2x2 sávos gyorsforgalmi út. A Törökszentmiklós (Nyugat) különszintű csomópont és kilenc főbb műtárgy mellett kiemelkedett az új Tisza-híd építése, amelynek legnagyobb szabad nyílása 144,80 m. Az építkezés részeként a szükséges kiviteli tervek elkészítése és a szükséges engedélyek beszerzése is megtörtént. A projekt időtartama 30 hónap volt.

Galéria

Berettyóújfalu – Nagykereki / Magyarország / 2017 - 2020

M4 autópálya / Berettyóújfalu – Nagykereki közötti szakasz fejlesztése

Az M4 autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának II. üteme egy komplex fejlesztés volt. A projekt összesen 32 hónapos időtartamot ölelt fel. Az új nyomvonalon épülő 2x2 sávos autópálya mellett különböző létesítmények is készültek, mint például pihenőhelyek, tengelysúlymérő állomások és ideiglenes határátkelőhelyek. A munkák során összesen 20 híd épült, amelyek legnagyobb szabadnyílása elérte az akár 60 métert is. Közművek is épültek, mint például hírközlő vezetékek, víz- és csatornavezetékek. A projekt komoly tervezési feladatokat is magában foglalt, beleértve a szükséges engedélyek beszerzését és a kiviteli tervek kidolgozását is. A beruházás célja a régió infrastrukturális fejlesztése és a közlekedésbiztonság növelése volt.

Galéria

Cegléd / Magyarország / 2016 - 2020

M4 gyorsforgalmi út / M0 – Cegléd közötti szakasz és kapcsolódó létesítményei kivitelezési és tervezési munkáinak elvégzése

Az M4 gyorsforgalmi út fejlesztése, különösen a M0 és Cegléd közötti szakasz, igen fontos lépés volt a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében. A projekt célja a 2x2 sávos gyorsforgalmi út létrehozása volt, amely magában foglalta az új nyomvonalak építését és a meglévő szakaszok bővítését. Összesen mintegy 30 km út épült, beleértve különböző csomópontokat, útkereszteződéseket és műtárgyakat. A projekt során kiemelt figyelmet fordítottunk a közművek áthelyezésére és az üzemi hírközlés kiépítésére is. A projekt teljes időtartama 33 hónap volt.

M44 gyorsforgalmi út

Szentkirály – Lakitelek / Magyarország / 2020 - 2024

M44 gyorsforgalmi út / Szentkirály – Lakitelek szakasz megvalósítására visszakötéssel Kecskemét irányába és kapcsolódó építmények tervezése és kivitelezése

A M44 gyorsforgalmi út Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszának megvalósítása egy rendkívül komoly projekt volt. A projektre 48 hónapos határidőt állapítottak meg, 2020-as évi aláírás kezdetével. A tervezés és kivitelezés során a központi útszakaszon 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi utat építettünk, amely csatlakozott a Lakitelek-Tiszakürt közötti építési szakaszhoz. Emellett két híd is épült a Peitsik-ér felett és a 4623 jelű út fölött, valamint külön szintű csomópontokat alakítottunk ki. A tervezett útvonal mentén kerékpárutakat is kiviteleztünk. A projekt összességében a régió közlekedési infrastruktúrájának jelentős fejlesztését szolgálta.

Galéria

Kondoros – Békéscsaba, Fürjesi csomópont / Magyarország / 2019 - 2022

M44 gyorsforgalmi út / Kondoros – Békéscsaba szakasz (Fürjesi út) kivitelezése

A Fürjesi út megépítése nagyszabású projekt volt. A projektet 36 hónapos határidővel vállaltuk el, amelynek során több fontos létesítményt hoztunk létre. Új 2x1 sávos főutat építettünk 5100 méter hosszban, megerősítettük a 44. számú főút és a 4432. jelű út burkolatát, és három új körforgalmú csomópontot alakítottunk ki. Ezenkívül, kerékpárutakat és aszfaltozott szervizútszakaszokat is építettünk, valamint védelembe helyeztük az ivóvíz- és szénhidrogén vezetékeket. A kivitelezés során fontos volt a közvilágítás kialakítása is a körforgalmú csomópontoknál.

Galéria

Tiszakürt – Kondoros / Magyarország / 2016 - 2019

M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt – Kondoros I. és III. szakasz

A M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt – Kondoros I. és III. szakaszai nagy léptékű útfejlesztéseket foglaltak magukba. Az I. szakasz kivitelezése során 20,5 km hosszan új 2x2 sávos gyorsforgalmi út építése valósult meg, több híddal és csomóponttal, valamint közművek átépítésével. A III. szakasz szintén hasonló méretű fejlesztést hozott létre, 20,4 km hosszan, két különszintű csomóponttal és több mint 60 keresztező úttal. Mindkét szakaszon egyszerű pihenőket és mérnökségi telepet is kialakítottunk. Mindkét projekt megvalósítása szakaszonként 32 hónapig tartott.

Galéria

Lakitelek – Tiszakürt / Magyarország / 2018 - 2021

M44 gyorsforgalmi út / Lakitelek – Tiszakürt közötti szakasz és kapcsolódó építmények

A M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszának megvalósítása hatalmas lépés volt a közlekedés fejlődése felé. A tervezés és kivitelezés során a 2x2 sávos gyorsforgalmi utat 9,9 km hosszan építettük meg, amely csatlakozott a már folyamatban lévő építési szakaszhoz. Fontos része volt a projektnek az új Tisza híd építése is, melynek legnagyobb szabadnyílása 152 méter volt. Emellett vadátjárókat, ökológiai és öntözőcsatorna átvezetéseket valósítottunk meg, valamint különszintű csomópontokat alakítottunk ki. A lakiteleki mérnökségi telep építése is a projekt részét képezte.

Galéria

magnifiercrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram