Hidakat építünk, amelyek nem csak mérnöki mesterművek, hanem valójában a fejlődés, az együttműködés és az innováció szimbóluma is. Ezek az építmények hozzájárulnak a gazdasági és társadalmi kapcsolatok megerősítéséhez, valamint az emberek és áruk mozgásának folyamatosságához. Tartós és biztonságos infrastrukturális megoldásokra törekszünk, akár legyen szó extrém kihívásokkal teli környezetről.
A 946 méter hosszúságú új Kalocsa-Paks híd Magyarország 20. Duna hídja. Cégcsoportunk eddigi legnagyobb költségvetésű hídépítési megaprojektje. Magyarországi viszonylatban ez az első extradosed hídszerkezet a Duna felett, egyben a legnagyobb ilyen típusú híd. Három szerkezetből áll: bal ártéri híd: 220m – mederhíd: 440m – jobb ártéri híd: 286m.
A híd a Tolnai Duna Natura 2000 területet szeli ketté, ezért kiemelt szempont volt a környező területek védelme, amelyet átgondolt tervezéssel és speciális építési technológiákkal biztosítottunk: az ártéri hidak több ezer tonnás szerkezeteit rövidpályás hossztolással juttattuk a helyére, a mederhíd építése zsaluzókocsik alkalmazásával, szabadszereléses építési technológiával valósult meg.
A Warta folyó feletti régi kétvágányos vasúti hidat el kellett bontani és az alépítményre új acélszerkezetet építeni, a forgalom egy vágányon való folyamatos fenntartásával. A régi híd felsőpályás rácsos tartós szegecselt ívhíd volt, az új szerkezet felső pályás nagyszilárdságú acélból hegesztett gerendahíd lett. Az építés idejére a folyón keresztül ideiglenes hídszerkezetet telepítettünk. Acélszerkezetgyárunkban a hídelemek próbaszerelésük után teljes korrózióvédelmet kaptak. Az előszerelt egységeket 300 tonnás daru emelte be a helyére.
A Dunajec folyón átívelő hidat a hosszanti tolás módszerével építettük, ami egyre népszerűbb módszer a feszített hídobjektumok kivitelezésében Lengyelországban. A kurówi objektum a méreteit tekintve a harmadik legnagyobb ilyen típusú híd Lengyelországban. 602 méter hosszú és több mint 17 méter széles. Az beruházás keretében a 75-ös főútat GP osztályúvá (gyorsforgalmi út) bővítették 2 km hosszan, valamint átépítették a 75-ös főút és egy kurówi önkormányzati út kereszteződését. A híd mindkét oldalán szervizutak, buszöblök, zajvédő fal és gyalogos-kerékpáros utak épültek.
A 150 éves Déli összekötő vasúti híd Magyarország legfontosabb és legforgalmasabb vasúti összeköttetése a Dunán. A projekt keretében egy 3 kilométer hosszúságú vasúti pályát kellett felújítani, a meglévő felszerkezetek idejétmúlt állapota megkívánta a szerkezet rekonstrukcióját és egy új, harmadik vágányú vasúti híd építését.
A meglévő pilléreket megemeltük, új hídfőket építettünk. Az új szerkezet jelentősen eltér a régitől, közel 10.000 tonna. Különleges kihívást jelentett, hogy a híd bontása és építése alatt folyamatosan fenn kellett tartani a vasúti-, helyi vasúti-, közúti- villamos- és folyami közlekedési útvonalak zavartalan működését. A helyszíni szerelésnél jelen volt Közép-Európa két legnagyobb teherbírású úszódaruja, a Clark Ádám és a Hebo Lift 8.
Az M4-es autóút Szolnok északi elkerülőjén található építmény kétpályás, 758 m hosszú, nyolc támasszal rendelkező, ortotróp pályalemezes acél gerendahíd. Az M4-es Tisza-híd tömege 9500 tonna, legnagyobb nyílása a Tisza medrét íveli át 148 m támaszközével -- ez a nyílásköz Magyarországon gerendahidak esetén rekordnak számít. A híd gróf Szapáry Gyuláról kapta a nevét, aki a Magyar Királyság miniszterelnöke volt 1890-1892-ig.
A hídszerkezet tolásos technológiával került a helyére: mindkét hídpálya 782 métert mozgott, míg elérte végleges helyét. A toláshoz 24 m magas árbócos kábelfeszítést, illetve 54 m hosszúságú acél rácsos csőszerkezetet alkalmaztunk. Különlegesség, hogy a szerelési csúcsidőszakban a hídon dolgozók létszáma meghaladta a száz főt.
Az M44-es szakaszához tartozó híd hazánk negyedik négysávos közúti új Tisza-hídja, teljes hossza 556 méter, ebből a mederhíd hossza 307 méter, középső támaszköze 152 méter. Ellipszis kapuzattal rendelkezik, emiatt Európában egyedülálló.
A Panama-csatorna rekonstrukciójakor is használt PERI rendszerekkel valósultak meg a híd szerkezetépítési munkálatai, hasonló szerkezetből nem csak Európában, világszerte is csupán néhány van. Deformált ellipszis alakúak a pilonok, egyedivé téve a híd látványát. Ekhós szekérhez hasonlítják a hídászok a szerkezetet, a ferdekábeleken függesztett hídpálya legyező formájú szabadkábel elrendezéssel van rögzítve a pilonokhoz. 41,6 méter a hídpilonok végső magassága.
Az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszának megvalósítása hatalmas lépés volt a hazai közlekedésfejlesztésben. Fontos része volt a projektnek a különleges új Tisza-híd építése is.
A Komárom-Komárno határon átívelő Duna-híd 5 nyílásból áll, amelyek közül 3 a meder felett, 2 pedig a szlovák oldali ártéren található. Átadásakor ez volt Magyarország negyedik legnagyobb nyílású hídja.
A medernyílás fesztávolsága 252 méter, a merevítőtartó 600 méter hosszúságú ortotróp acél pályalemezes, két főtartós nyitott keresztmetszetű gerenda, a híd acélszerkezete 7500 tonna. A merevítőtartó szerelése három szakaszban, eltérő technológiával történt: szakaszos tolással, 80 egységenkénti behúzással és szabadszereléssel. A Clark Ádám úszódaru volt segítségünkre.
A híd kiérdemelte a Magyar Acélszerkezeti Szövetség 2021-as nívódíját, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének a 2021-es építőipari nívódíját, valamint az ABF Slovakia Év Építménye díjat.
Az összesen 450 méter hosszú átkelő technikai részletei:
A M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt-Kondoros I. és III. szakaszai nagy léptékű útfejlesztéseket foglaltak magukba. Az I. szakasz kivitelezése során 20,5 km hosszan új 2x2 sávos gyorsforgalmi út építése valósult meg, több híddal – mint például a Körös-híd kivitelezésével, és csomóponttal, valamint közművek átépítésével.
Több ezer tonna acélszerkezetet mozgattunk meg a Duna partján a Klatsmányi híd építésekor. A híd építészeti nívódíjakat nyert.
A Klatsmányi híd átadásakor Magyarország ötödik legnagyobb nyílású hídja volt, hazánk első hálós elrendezésű, kábelekkel függesztett, ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd. A szükséges 2000 tonnányi acél felszerkezetet és 1500 tonnányi segédszerkezetet a helyszínen szereltük össze öt hónap alatt. A szerződés aláírása és a híd próbaterhelése között kevesebb, mint egy év telt el. A híd építése kiérdemelte a Magyar Acélszerkezeti Szövetség 2018-as nívódíját, a Tierney Clark nívódíjat, valamint Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének a 2019-es építőipari nívódíját.