2022 februárjában adták át az M4-es autópálya újabb szakaszát, amely Szolnokot elkerülve, Abony és Törökszentmiklós között létesít közvetlen kapcsolatot. A Spakli21 júniusi adásából kiderül, milyen szerepet tölt be az M4-es Magyarország közlekedése szempontjából, valamint milyen speciális részekből tevődött össze építése. A hangfelvétel továbbá az M44-es gyorsforgalmi út legkülönlegesebb Tisza-hídjára is kitér.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) Média Tagozatának közreműködésével készült podcast felvételen ezúttal részt vett:
Az M4-esnek köszönhetően egyre hosszabb részen lehet 2x2 sávos úton közlekedni az ország egyik legfontosabb főútján. A 27 kilométeres új szakasz kivitelezése 2019 nyarán indult, idén februárban adták át. Pál József az átadás óta eltelt időszak tapasztalatairól elmondta, a tranzitforgalom kétharmada már áttevődött az M4-es szakaszára.
„Több speciális része is volt az útépítésnek, ennek része volt a régi 4-es út szélesítése, de építettünk teljesen új nyomvonalat is, illetve Törökszentmiklósnál egy speciális csomópontot létesítettünk. Nagyon sok körforgalmat kapott ez a csomópont, így aki nem idevalósi, könnyen eltévedhet. Ez volt az egyik legnehezebb feladatunk a projekt során."
Az árvíz is okozott plusz munkát a Duna Aszfalt szakembereinek, új terveket kellett készíteniük a gátakon megjelenő megemelkedett vízszint miatt. „Szinte mindennel találkoztunk, ami létezhet egy építkezésen.”