Számos különleges projektünk volt az elmúlt évek során, többek között foglalkoztunk árvízszint-csökkentő tározó létesítésével a Nagykunságon, közúti híd acélszerkezetének gyártásával az izlandi Kvia folyóra, közúti felüljáró-szerkezetet készítettünk a norvégiai Trondheimbe, valamint például egy víztorony revitalizációjával a lengyel Zabrze városában. Ezen kivitelezési projektek egyedülálló technológiai megoldásokat és környezetvédelmi szempontokat képviselnek, hozzájárulva az adott területek fejlődéséhez és fenntarthatóságához.
A norvégiai Trondheim új közúti felüljáró acélszerkezetének gyártása olyan feltételek mellett történt, hogy a helyszíni szerelési munkákat minimalizálni lehessen. Ennek érdekében a szállítási elemek méretét és azok gyári készültségi fokát maximalizálni kellett. A zárt szekrényes főtartó nagyszilárdságú hegesztett szerkezet kétoldali konzolokkal készült.
A szállítási egységek tömege esetenként meghaladta az 50 tonnát, szélességük elérte a 6 métert. Az elemeket a gyárban próbaszereléssel ellenőrizték szakembereink. A projekt kihívása többek között az volt, hogy a szigorú norvég követelményeknek meg kellett felelni, például a korrózióvédelemet tekintve: a védőréteget fémszórással és több rétegű fedőfestéssel volt szükséges elvégezni.
A Vasszentmihály és Körmend között épült 585 méter hosszú völgyhíd, 24 méter mély völgyet ível át. Nem csak az M80-as autóút legnagyobb hídja, hanem jelenleg Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja is. Szerkezete 10 nyílású acél főtartós öszvér, amely 11 támaszú gerendahídból áll és a közbenső nyílások támaszköze 60 méter.
A tervezők elmondása alapján, az öszvérhíd tervezése gyakorlatilag rutinfeladatnak számított, ám a gyártmánytervek összehangolása a kivitelező elképzeléseivel és a technológiai követelményekkel egyedivé és érdekessé tette a folyamatot. Az igazi kihívást azonban a betolási folyamat során felmerülő problémák megoldása és a technológia folyamatos fejlesztése jelentette.
Az Európában is egyedülálló gyakorlópálya, Szolnok város külterületén a Milléri szivattyútelep, oktatási és szabadidőközpont térségében helyezkedik el, a Közép-Tisza vidéki Vízügyi Igazgatóság működési területén.
A projekt fő célja az árvízi jelenségek szabályozása volt, amit a tanpálya kiépítése szolgált ki, amelynek a legfontosabb létesítménye a hatszög alakú árvédelmi töltés. Emellett a kiviteli terv tartalmazott 35 vízilétesítményt és 8 egyéb létesítményt is (pl. raktár, anyagdepó, út, parkoló stb). Továbbá övárkot, övgátat alakítottak ki, helyre rakták a medencék töltő-ürítő vezetékét és a szivárgó-árok leürítő vezetékét is és árvízvédelmi zsilipet építettek.
A Karcagi Gábor Árvízvédelmi Gyakorlópálya a káros árvíz jelenségek elleni védekezés módszereinek bemutatását, begyakorlását szolgálja. A szakirányú középiskolák és egyetemek hallgatói számára alkalmat ad megismerkedni az árvízi jelenségekkel és az ellenük történő védekezés műszaki megoldásaival. Segíti a célirányos kutatómunkát, az árvízvédelemhez kapcsolódó PHD dolgozatok készítését. A gyakorlópályán 31 féle feladat gyakorolható, ebből 14 db kiemelt védekezési feladat, 11 db hidrometeorológiai jellegű és 6 db gépészeti jellegű.
Az 1970-es években épült tiszakécskei kisvasút rekonstrukcióját a Közgép végezte el. A projekt során a mozdony és egy kiskocsi mellett a pálya is felújításra került.
Az 1,2 kilométeres sínpárból egy részt eltávolítottak, ezt követően a megmaradó 600 méteres pályaszakaszhoz további 1000 métert építettek, így a Tiszakécskére látogatók ma már öt megállón át utazhatnak a Lübbecke-háztól egészen a Tisza-parti üdülőterületig.
A mozdonyt, valamint a kocsikat eredeti állapotukban helyreállították. A munkálatok a váltók felújításától kezdődve, a motor üzemanyag- és hűtővízrendszerének cseréjén át, egészen az utolsó apró részletekig kiterjedtek. Emellett a kocsiba beépítésre került egy kályha is. A belső tereket lakkozták, míg kívülről festettek.
A kisvasút útvonala összeköti a környékbeli turisztikai látványosságokat, ezzel is tovább építve a belföldi turizmust.
A Zamoyskiego utcai víztorony Zabrze város egyik szimbóluma, valamint ipari építészetének gyöngyszeme, sőt egész a közép-európai történelmi régió, Sziléziáé. A víztorony 1907-1909 között épült, mint a városi vízellátó hálózatának egy kiemelkedő eleme. Sokáig az elhanyagolt torony bontását fontolgatták, azonban a város megvásárolta az objektumot és újradefiniálta annak funkcióját. Elrendelték revitalizációját: a torony társadalmi, oktatási, tudományos és kulturális célokat szolgál.
A víztorony felújításának és átépítésének projektje átfogó építőipari és szerelési munkálatokat, a berendezések beszerzését, valamint a terület rendezését is magában foglalta. A revitalizációnak köszönhetően a víztorony bekerült azon kedvelt látogatási pontok közé, amelyek az Európai Műszaki Emlékhelyek Útvonalán találhatóak.
Az izlandi Kvia folyónál új közúti híd épült a régi híd lebontása után, amely az izlandi tengerparti 1-es főút részeként szolgál. A híd nagyobb áteresztő képességű, és acél főtartókkal és vasbeton pályatesttel rendelkezik. Lengyelországi gyárunkban két párhuzamos zártszekrényes acél főtartót készítettünk. A hegesztett szekrények belső részét ellenőriztük, hogy biztosítsuk a korrózióvédelmet, és a gyártás során az elemek olyan korrózióvédelmet kaptak, amely a szigetország éghajlatának megfelelő.
Két település, Poroszló és Tiszafüred között több vízfelületen keresztül kellett megoldani a kerékpárosok átközlekedését. Keresztezni kellett két helyen a Tisza-tó vízfelületét, a Tisza-folyót és a tó vízutánpótlását szolgáló egyik csatornát is. A Duna Grouphoz tartozó Hódút Kft. fővállalkozásában elkészült „Poroszló – Tiszafüred közötti kerékpárút megvalósítása” projekt eredményeképpen bezárult a Tisza-tó körüli kerékpárút.
A kivitelezés a 33. számú út forgalmának fenntartása mellett magában foglalta az Eger-patak híd, a Szomorka-patak híd, a Tisza kerékpáros híd, X. Öblítő-csatorna híd (nyitható „Holland típusú” híd), 2 támfal és mintegy 6,5 kilométernyi kerékpárút építését.
Ezen speciális projekt megvalósítására nagyon büszkék vagyunk, amelyet szakmai és civil szervezetek is értékeltek. 2020-ban elnyerte az ÉV ACÉLSZERKEZETE díjat a Magyar Acélszerkezeti Szövetség gondozásában, egy évvel később pedig, 2021-ben az ÉV KERÉKPÁRÚTJA címmel is gazdagodott.
A Visztula folyó hídjának átépítése, felújítása a lengyelországi Tczewben 2015 és 2016 között, valamint 2018-ban zajlott. A tczewi híd egy történelmi, több mint 150 éves építmény. A XIX. század közepén épült, és abban az időben Európa leghosszabb hídja volt (837 méter).
Azért építették, hogy lehetővé tegye a Berlin és Krolewiec közötti forgalmas vasútvonal működtetését. A IV. Friedrich Vilmos király által lerakott alapkővel ellátott vashidat Carl Lentz mérnök tervezte, és az akkori modern műszaki és tervezési megoldásokkal építetették meg. Hét főpillérre támasztkodva, tíz tornya és két kapuja volt, gyönyörű portálokkal. A jellegzetes tornyok közül ma már csak négy maradt meg.